NEWSLETTER
Αρ. ΓΕΜΗ: 162500116000
Περί του Αγίου Μάρκου του Ασκητού αναφέραμεν ολίγα βιογραφικά στοιχεία, ως εκφραστικά της θεοφόρου ψυχής του, εις την Εισαγωγήν των 200 Κεφαλαίων του, «Περί Πνευματικού Νόμου». Πως, δηλαδή, εθεράπευε τα άγρια θηρία της Ερήμου, που οσφραίνοντο την βασιλικήν καθαρότητα του προπτωτικού Αδάμ, πως άγγελος Κυρίου διά των χειρών του τον μετελάμβανε, διά την υψηλήν ζωήν του, πως, τέλος, εις το Βυζάντιον ήτο ο δημοφιλέστερος πνευματικός οδηγός, ώστε να μείνη παροιμιώδης η φράσις· «πώλησον πάντα και αγόρασον Μάρκον». Εκ του τίτλου των Κεφαλαίων καταφαίνεται και ο σκοπός της συγγραφής των. Εικάζεται βασίμως, ότι η πλάνη του παπισμού, περί δικαιώσεως εξ έργων, είχε προηγηθή εις τινάς περιοχάς και ιδία μεταξύ Μοναχών τινών της Ανατολής. Αι εντολαί του Κυρίου και έργα τινά ασκητικού χαρακτήρος και κοινωνικής φιλαλληλίας, εθεωρούντο ως αυτοσκοπός και ως οδηγούντα εις την σωτηρίαςν της ψυχής, χωρίς να λαμβάνεται σοβαρώς υπ' όψει ο παράγων της χάριτος, το έλεος του Κυρίου και η κάθαρσις της καρδίας, αποβαινούσης ούτω κατοικητήριον και «μόνη» της Αγίας Τριάδος, κατά την Ορθόδοξον διδασκαλίαν. Επόμενον ήτο να φρονούν, ότι τα έργα καθ' εαυτά δικαιούν τον άνθρωπον και να δίδουν ιδιαιτέραν έμφασιν εις την εξωτερικήν δραστηριότητα, υπό μορφήν έργων ευποιϊας οι λαϊκοί, έργων ασκητικών οι Μοναχοί [...]
(Από την εισαγωγή του βιβλίου)