NEWSLETTER
Αρ. ΓΕΜΗ: 162500116000
Ποιά όμως ήτο η κεντρική ιδέα από την οποίαν αφωρμώντο η Πλατωνική αγωγή και παιδεία;
Ο Πλάτων ακολουθεί την Σωκρατικήν αρχήν: «Ουδείς εκών αμαρτάνει» και αναπτύσσων αυτήν κατέληξεν εις το συμπέρασμαν. «Ουδείς εκών κακός αλλά δι' αμαθείαν.
Έπρεπε λοιπόν, διά να αποφευχθή η άγνοια, η οποία ήτο και η μόνη αιτία της δυστυχίας του ανθρώπου, η Πολιτεία διά της αγωγής να προβεί εις την αρμονικήν ανάπτυξιν και των τριών στοιχείων, της ψυχής, δηλαδή του ,«λογιστικού», του «θυμοειδούς» και του «επιθυμητικού». Η ανάπτυξις δε έπρεπε να εγένετο κατά τοιούτον τρόπον, ώστε το λογιστικόν στοιχείον, να κυριαρχήση των δύο άλλων, του θυμοειδούς και του επιθυμιτικού, των σωματικών δηλαδή ορμών και ανοήτων επιθυμιών.
(Απόσπασμα από το «ΒΙΒΛΙΟΝ Α' 1»)